Vaak gestelde vragen

Kan ik (een deel van de) bestelling retourneren?
De wet ‘kopen op afstand’ geeft consumenten het recht om op internet aangeschafte producten na ontvangst te retourneren en het aankoopbedrag terug te vorderen. Deze wet geldt niet bij zakelijke transacties tussen bedrijven. Dat neemt niet weg dat wij het belangrijk vinden dat u tevreden bent met uw bestelling. Indien u niet tevreden bent met een levering of een artikel, verzoeken wij u om contact met ons op te nemen per e-mail. Als er sprake is van een incomplete levering, schade aan artikelen of bedorven artikelen bij aankomst zullen we in overleg met u zorg dragen voor een correcte afwikkeling en indien nodig retourname.

Is het mogelijk om minder dan 250kg te bestellen?
Nee. Op dit moment ligt onze ondergrens voor verzendingen op 250kg. Indien u dus bijvoorbeeld alleen 1 zak kalveropfokmelk wilt, kunnen wij u alleen helpen indien u uw order met andere producten aanvult tot 250kg. De reden hiervan is, dat wij op dit moment nog niet zijn ingericht op pakketverzending en dat palletverzending pas lonend is vanaf de ondergrens van 250kg. Alleen refractometers en (digitaal en analoog) en de Farm-O-San producten zijn per stuk bestelbaar, zonder bijkomende verzendkosten. Veel van de artikelen op deze site wel per stuk bestelbaar op een webshop voor particulieren: www.grevers-winkel.nl.

Ik heb geen bedrijf, dus geen BRS nummer. Kan ik wel bij Vleesveevoer.nl bestellen?
Nee, wij zijn verplicht om voor agrarische bedrijven de mineralengegevens door te geven aan RVO, hiervoor gebruiken wij het BRS nummer. Indien u hier niet over beschikt en toch wilt bestellen verwijzen wij u graag naar de site van onze partner Grevers Voeders Hobbyfarming.nl, op die website is een registratienummer niet noodzakelijk.Deze webshop is gericht op de kleinschalige houder van dieren. De prijzen op Hobbyfarming.nl zijn identiek, alleen worden deze daar inclusief BTW vermeld.

Moet ik aanwezig zijn op de dag van aflevering?
Ja, dat is wel gewenst. De ‘zakgoedroute’ van uw huidige voerleverancier kent uw erf en uw situatie. De vervoerder waar wij de spullen mee uitleveren, werkt met verschillende chauffeurs die uw situatie en de losplek niet kennen. U kunt in het bestelproces de dag selecteren waarop u de order wilt ontvangen. Zo bepaalt u dus zelf wanneer u thuis bent om de goederen in ontvangst te nemen. Ook vragen wij u om uw 06-nummer waarop de chauffeur u op de leverdag eventueel kan bereiken.

Is mijn privacy gewaarborgd?
Tijdens het bestelproces kunt u aangeven of u actiemeldingen/ een nieuwsbrief van Vleesveevoer.nl wilt ontvangen. Indien u dit niet selecteert zullen wij u alleen berichten sturen als deze voor uw van belang zijn, bijvoorbeeld als een artikel niet leverbaar is of de franco waarde wijzigt, etc.Wij behouden ons het recht voor om uw bestelgegevens uit te wisselen met de fabrikanten van de producten die u bestelt. Dit om te voorkomen dat u onnodige mailings van hen ontvangt, omdat u toch al afnemer van hun producten bent. Uw adresgegevens of bestelgegevens worden niet doorgespeeld aan derden of fabrikanten van producten die u nooit heeft afgenomen.

Ik heb net besteld maar wil nog iets bijbestellen, kan dat?
Helaas, na betaling van uw bestelling is het niet meer mogelijk om nog iets bij te bestellen. Ons verwerkingsproces is daar niet op ingericht. U kunt wel een nieuwe order plaatsen en deze op dezelfde dag laten bezorgen. Het is daarbij helaas niet mogelijk om de gewichten bij elkaar op te tellen voor de volumekorting.

Ik heb een kortingscode van Vleesveevoer.nl hoe kan ik de korting krijgen?
Tijden het afrekenproces treft u een invoerveld kortingscode aan. Vul daar uw kortingscode in. Indien uw kortingscode geldig is op de datum van bestelling en van toepassing is op de artikelen die uw besteld, wordt de korting direct verrekend.

Ik heb de zending ontvangen, maar de factuur zat er niet bij.
Dat klopt. U ontvangt de factuur als PDF-bestand op vrijdag of zaterdag in de week van uitlevering.

Is er een overzicht van de mineralengehaltes en voederwaardes in de producten van Vleesveevoer.nl
Ja. Deze kunnen wij u op verzoek toezenden.

De chauffeur wil de pallet van de vorige levering niet retour nemen, waarom niet?
Dat klopt. Vleesveevoer.nl werkt met eenmalige pallets. De pallet is niet in rekening gebracht en wordt ook niet retour genomen. Het grote voordeel is dat u geen ‘dood kapitaal’ in pallets heeft zitten en dat de pallet niet eerder op ander agrarisch bedrijf is geweest.